Scheepsmaatjesdag

20 april 2024, 10:00 uur

Op zaterdag 20 april is er een feestelijke ‘Scheepsmaatjesdag’ in Sneek op de boot de Tourist. Het is bedoelt voor mensen met een verstandelijke beperking (scheepsmaatjes) en een mede parochiaan (maatje) Het is een lustrum jaar, al de vijftiende keer dat we deze dag vieren vandaar de keuze voor een boottocht, omdat de eerste keer ook begonnen is met een boottocht. Het thema is deze keer: ALLES WAT JE AANDACHT GEEFT GROEIT.

Om dit thema heen hebben we verschillende activiteiten. Ook denken we aan de werken van barmhartigheid, we vangen een bootvluchteling op en zorgen voor kleding ,eten en onderdak. Tijdens de boottocht is er live optreden van een muzikant. Na gezamenlijk eten gaan we knutselen, de scheepsmaatjes krijgen een potje om aarde en zaadjes in te doen, dit wijst weer naar het thema alles wat je aandacht geeft groeit. Het belooft een zeer boeiende dag te worden.

Om 15.30 uur is een slotviering door pastoor Peter van der Weide in de Bonifatius kapel. Op 13-14 april is er een deurcollecte. Draagt u deze doelgroep een arm hart toe, dan kunt u een bijdrage storten op Bankrekening NL13 RABO 0375 530 665

STG. tot steun solidair Friesland M.R. Van der Wal-Roorda