Start Kruiswegwandeling 2024

29 februari 2024

Op woensdag 28 februari is de Kruiswegwandeling 2024 van start gegaan met een eucharistieviering in de Bonifatiushuiskapel. Daarna hield Trouwcolumnist (en aanstaand hoofd levensbeschouwing van de KRO) Stijn Fens een gloedvol betoog waarom de kerk de straat op moet. Hij vond de Kruiswegwandeling in Sneek een prima voorbeeld van de wens van paus Franciscus dat we Christus niet alleen in de kerk maar ook in de straten van de stad en het dorp ontmoeten. Deze maand worden er radiospotjes uitgezonden via Omrop Fryslân waarop mensen worden opgeroepen de Kruiswegwandeling in Sneek te lopen. U kunt het spotje hieronder besluisteren.