Heeg

Welkom op de pagina van onze parochielocatie in Heeg. Hier vindt u alle informatie over onze geloofsgemeenschap, onze vieringen en de verschillende activiteiten die wij organiseren. Of u nu al lang deel uitmaakt van onze parochie of net nieuw bent in de omgeving, wij heten u van harte welkom en nodigen u uit om deel te nemen aan ons gemeenschapsleven. Mocht u vragen hebben of meer informatie willen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We kijken ernaar uit u te ontmoeten. Wilt u een viering online volgen dan kan dat via kerkdienstgemist.nl.

Onze kerk is te vinden op de Harinxmastrjitte 41 in Heeg.

Meer informatie over de locatie Heeg

De locatie Heeg heeft een oude traditie, terug te vinden in oude geschriften tot in de twaalfde eeuw. De parochiekerk bestaat sinds 1876. De locatie kent divers werkgroepen. Elke tweede dinsdag van de maand is er een bijeenkomst van de locatieraad.

Ook het oecumenisch denken wordt gevierd in de vesper, zes maal per jaar op zondagavond. Daarnaast komen de kerken van Heeg samen op tweede Kerstdag en tweede Paasdag en de tentdienst tijdens de dorpsfeesten.

Gestalte aan de boodschap van Christus, geven we ook, door ons omzien naar elkaar. De wijkcontactpersonen proberen in hun wijk namens de parochie te delen in vreugde en verdriet. De diaconie zorgt dat we ons binnen en buiten de parochiegrenzen medeverantwoordelijk voelen voor elkaar.

Gestalte aan de boodschap van Christus geven we in de catechese. Catechese rond doop, eerste Heilige communie en vormsel, voorbereiding op het huwelijk. Ook is er catechese voor de jongeren, ook wel de Parka (PARochie KAtechese) genoemd.

Gestalte geven aan de boodschap van Christus ervaren we ook in de gewone dingen die steeds maar weer opnieuw gedaan worden. Het onderhoud van de kerk, de tuin, het Trijelûk (ons parochieblad), zoveel bezigheden waardoor alle radertjes van een parochie goed blijven draaien. Door de inzet van zoveel vrijwilligers kan de parochie blijven draaien!Welkom op de pagina van onze parochielocatie in Blauwhuis. Hier vindt u alle informatie over onze geloofsgemeenschap, onze vieringen en de verschillende activiteiten die wij organiseren. Of u nu al lang deel uitmaakt van onze parochie of net nieuw bent in de omgeving, wij heten u van harte welkom en nodigen u uit om deel te nemen aan ons gemeenschapsleven. Mocht u vragen hebben of meer informatie willen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We kijken ernaar uit u te ontmoeten en samen ons geloof te beleven